Telefon ti ne bo sam rekel: dovolj!

Nikoli prej nismo bili tako zelo obdani z virtualnim svetom, in za razlikovanje med resničnim in virtualnim nismo evolucijsko opremljeni.
V zadnjih letih je uporaba zaslonov (tj. digitalnih naprav z zasloni) med otroci in mladostniki močno narasla. Digitalne naprave, kot so pametni telefoni, tablice in računalniki, so postale nepogrešljiv del vsakdanjega življenja mladih, mladi športniki pri tem niso izjema. Po eni strani so zasloni postali nepogrešljivo orodje v športu; omogočajo analizo zmogljivosti, dostop do trening video vsebin in podpirajo komunikacijo med športniki in trenerji. Po drugi strani je njihova prekomerna in nekritična uporaba lahko škodljiva za njihovo telesno in duševno zdravje ter lahko vpliva na njihovo športno uspešnost.
V Centur pomoči za zdravljenje odvisnosti od interneta Logout so pripravili osnutek priporočil za uporabo zaslonov pri mladih športnikih.
Izpoli pa lahko tudi test prekomerne uporabe zaslonov na povezavi >>>.
Uporaba zaslonov med rednim trenažnim procesom
ZAKAJ OMEJEVATI?
- Pred treningi je ključno, da športnik ne izgublja osredotočenosti.
- Za ekipne športe pa se dodatno pred treningi gradi vzdušje in povezanost ekipe.
- Uporaba zaslonov med treningi je moteč dejavnik, ki zmanjšuje kakovost treninga.
SMERNICE IN PRIPOROČILA
- V dvorani ni dovoljena uporaba zaslonov.
- Zasloni naj bodo shranjeni 30 do 60 minut pred začetkom treninga.
- Če je uporaba naprave nujno potrebna, je potreben dogovor s trenerjem, kdaj in kako jo je dovoljeno uporabljati (na primer: nujen stik z zdravnikom,itd.)
- Snemanje in slikanje v garderobi je strogo prepovedano.
- Med pavzami naj športniki počivajo in se osvežijo brez uporabe zaslonov, da se ohrani zbranost.
- Po končanem treningu se spodbuja druženje namesto uporaba zaslonov.
Center Logout bo na LFŠ pripravil delavnice, kjer bodo udeležence opozarjali na pasti sodobnih tehnologij. Pri tem bodo zbirali točke za aktivnosti.
*Animacija je bila pripravljena s pomočjo umetne inteligence - progrma Copilot Bing.